Assemblée générale du clergé : Recueil des actes, titres et mémoires concernant les affaires du clergé de France. Tome 5 : Recueil des actes, titres et mémoires concernant les affaires du clergé de France

! 110 I Du Culte divin. Tir. II. PART. III. 1201 &t nom, farnommé le fage ou le philofophe. La diJPojition de la loi a'e cet Empereur peut avoir donné lieu à cette opinion , elle eft la cinquanu-quatrieme de [es conftitutions re– cueillies dans le corps de droit, ut domini– cis diebus 01nnes ab operibus vacent. Prxilantiffimorum illorum eil: il:udimn qui fe edendis, qui communi vitx utilia funt prxceptis dedunt : dignique funt , co quod ad fubditorum utilitatem om– nes fuas curas intendunt, quorum priùs in rempublicatn amor laudibus celebre– tur ac prxcepta fanél:è obferventur. In– tedm vero multo xquius fuerit' illis po– tiùs iiliufmodi reverentiam attribuere , quos majores pro humani generis falute tanquam univedi terrarum orbis legif– latores , fufcepiffe follicitudines conil:at, quafque 1eges tulerint, has aliis omnibus anteferre , idque non folùm propter id quod dixi, quod videlicet ad hominmn utilitatem incomparabiliorem fufcepe– rint atque contulerint curam: fed quod etiam divini numinis virtute fcripferint f ua decreta. Quoni am !taque illorum in– ter difcipulos procerum legi, qux Do– minicx Refurreétionis diem ceffatione ab operibus omnes venerari mandat , le– gem aliam contradicere confpicitur qux non omne' fimul operari prohibendos , nonnullifque uti operentur indulgen- dum effe cenfet : ait enim omnes judi– ces, urbanxque plebes, & cunélarum ar– tium officia, venerabili die folis quief– cant. Ruri tamen pofiti agrorum cul– turx liberè licenterque inferviant. Cu– jus iilius diei dehoneilationis nullâ ra– tione nititur caufâ. Nam quamquam fruc- . tuum confervatio prxtendi poffe videa– tur : nullius tamen illa momenti, reque vera futilis eil: : quum non agricultura= diligentia fed Coli virtus, quand à frugum largitori vifum fit fruéhmm abundan– ti2m fuppeditet: quoniam inquam, iiliuf– modi lex in lucem prodiit, qux Domini cultum vilipendat , diverfumque ab illis qui contra omnes adverfarios à Spiritu Sanéto viétoriam obtinuerunt, decretum prxfcribat : Hatuimus nos etiam , quod Spiritu Sanél:o-ab ipfoque inilitutis apoC– tolis pJacuit, omnes in die facro , quo– que noil:ra integritas inilaurata eil, à b– bore vacent : neque agricolx, neque qui– quam alii in illo illicitum opus aggre– diantur. Si enim qui umbram quamcbm atque figuram obfervabant tantopere fa:bbati diem venerabantur ~ ut ab omni Tomç V. prorsùs opere abilinerent : quomodo qul gratix lucem, ipfamque veritatem colunt,. hos eum diem qui a Domino honore dita· tus eil:, nofque ab exitii dedecore libera– vit, non venerari par eil: : aut quomod<> cum ex feptem diebus unus in Domini ho– norem confecratus fit , dos aliorum ad opera ufu contentas non elfe, neque iJlum Domino eximium & inviolatum confer-. vare : fed ipfum etiam vulgarem facere, noilrifque operibus applicandum pm:are 1 religionis non efl: prorsùs diffolut~. V. Extrait des décrets du concile de· Laodicée _, tenu· dans le quatriem~ fiecle; nos auteurs ne conviennent. pas de l'année_, plufieurs le mettent en ccc. XX. d'autres prétendent qu'il eJl depuis. Can. 29. Q Uod non oporteat chrif- tianos judaïzare & otiari in fabbato, fed operari eos in eodem die. Pr~ferentes autem in veneratione do– minicum diem, fi vacare voluerint, ut chriil:iani hoc faciant. Quàd fi reperti fue– rint judaïzare, anathema fint in ChdHo. V l. Extrait de la lettre 2 o fJ. de faint Augujl.ùz ad Januariu1n _, dans la– quelle ce pere e:r.:plique le comman– dement qui regarde la fanBification du jour du Jàba.t _, ci..Zp. II. l 2. 1 3. Q Ui1 ergo fanét:ificavit Deus diem feptimum in quo requievit , tertio pra:cepto l~gis inftnu:nur quod fcriprum eil: de obfervatior;e fa bbati , non ut ù1 iHa vira nos quiefcere exiil:imemus , fed ut ornnia qux benè operamur non habeant intentionem, nifi in futuram requiem fem– pît~rnam. Memento enim maximè quod jam fuprà commemoraYi quia fpe falvi faét:i fimus fpes enim qux videtur non eil îpes, ad ipfum autem ignem amoris nutriendum & flammandum quodam– modo, quo tanquam pondere furfùtn vel inrrorfùm feramur ad requiem , hxc omnia pertinent qua: infinuantur nobis figuratè : plus enim movent , & accen– dunt amorem, quàm fi nuda & fine. ullis facramentorum fimilitudinibus poneren- G ggg e-Médiathèque | Histoire Provence | YM_054 (05)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDM3MTc=